“Continuum (2012)” – TV Series

La sugestia unui prieten, am început să mă uit la Continuum. Până acum îmi place, e un serial drăguţ care ar fi putut să fie superb.
Premiza pleacă de la o distopie in 2077 unde coorporaţiile controlează totul inclusiv libertea de exprimare. Teroriştii omoară câţiva din directorii companiei centrale plus vreo 30k victime colaterale, apoi sunt condamnaţi la moarte, ca să fugă în timp cu doamna poliţist care a încercat să îi oprească. Dacă eşti în 2012 şi ai ghicit că vor călători până în, ei bine, 2012, ai o bilă albă pentru că nu eşti nătâng(ă). Dacă data e ceva mai târzie, atunci primeşti +1 internets că ştii să citeşti data postului.
Deci avem o poliţistă din viitor care cu nişte tehnologii din viitor încearcă să prindă nişte terorişti din viitor. Şi aici mă lovesc de al doilea lucru care m-a enervat. Tanti a venit din viitor. Pentru noi. Din perspectiva ei a plecat din prezent şi a ajuns în trecut. De acord că este foarte deschisă la minte (OMG! Timetravel works!!!) dar mi s-ar fi părut mai logic să folosească reperele ei temporale şi nu pe ale noastre. Sau măcar odată să se certe cu puştiu’ care-o ajută pe tema asta. Eu călător în timp încerc să ajung din trecutul vostru în prezentul meu. Eu ajutor de călător în timp încerc să îmi duc prietenul din prezentul meu în viitorul lui. Observaţi diferenţa subtilă ?
Prima chestie care nu mi-a plăcut e că dracii sunt prea negrii. Adică după seriale ca Heroes şi Game of Thrones, unde cea mai mare parte din distribuţie are o moralitate gri, când nici după două sezoane nu ştii dacă Xulescu e alb sau negru, căci face şi bune şi rele, nu diger prea uşor rahatul acesta cu luptătorii pentru libertate aka teroriştii, care şi-au riscat vieţile pentru libertăţile troglodiţilor ălora, vor lăsa o urmă de cadavre. Ok, înţeleg, calea cea mai rapidă e cea violentă, dar puii mei mă, după ce-i bagi ăluia tazeru-n gât, trebuie să i-l şi suceşti ? Ce câştigi din asta ? Un spanac de manipulare a opiniei, vai tu ce răi sunt ăia.
În loc să avem parte de personaje cu moralitate dubioasă, care luptă pentru ce e bine cu nişte metode rele, în loc să avem o poveste incitantă, avem bălăcăreala asta de draci prea negrii ca să fie plauzibili.

P.S. Cum spanac opresc autocorrectul ăsta infect ?

~ by eindrake on 15 June 2012.

Leave a Reply

 
