Nightwish – Imaginaerum (2011)

Nu. Pur şi simplu nu. Am încercat, l-am ascultat de vreo 2-3 ori. Dacă ar fi să-l descriu printr-un singur cuvânt acela ar fi “nu”.
E un album care îmi sfâşie tăcerea. Un album împopoţonat acustic. Orchestre, coruri, efecte sonore fanteziste, menite nu să completeze piesa ci să-ţi distragă atenţia de la lipsurile ei. Cum ar putea să-i lipsească ceva cand are atâââtea, nu ?Dar nu prea le-a ieşit. Am avut în repetate rânduri senzaţia că ascult un vacarm şi nu o melodie.
Cât despre voce, vă dau cuvantul că am încercat să nu mă leg de ea, de frică să nu transform acest post într-un elogiu adus Tarjei sau în eterna batalie Tarja vs. Anette playing right now on an Youtube channel near you… dar în anumite locuri este de’a dreptul iritantă. Nici n-am pretenţia să mă credeţi. Ascultaţi melodia Scaretale de la 2:36 şi judecaţi singuri. Înteleg tentativa lor de a face piesa mai horror, de a avea o voce malefică, dar cu tot respectul faţă de artişti, au dat-o in bara. Grav. Bucata aceea din piesa reuşeşte doar să mă zgârie pe timpan. “Dezamăgire” are un aer mult prea pozitiv să descriu sentimentele mele atunci când ascult. Ascultati piesa “Misery” de la Trans-Siberian Orchestra – aceea da o voce malefica reusita.
Mi-a placut însă vioara din “I want my tears back”, una dintre putinele melodii mai ok ale albumului.
Nu mă opun evoluţiei stilistice, cred în ideea lui Asimov că stagnarea înseamnă moarte, dar hai să ne uităm o clipa în ce direcţie evoluăm. Îmi plac melodiile complexe, le ador chiar, dar ce-au făcut pe “Once” şi ce-i aici nu se compară.
La final am pus pauză winampului, am dat alt-tab in Opera şi pe youtube am căutat Nightwish alfabetic. Am dat un click pe “Astral Romance” şi mi-am amintit ca i-am vazut live cu Tarja solista, că au fost o trupa “pe val” care ne-au vizitat şi că au fost primul concert Rock pe care l-am vazut. Vă las, ma duc să caut câteva melodii de pe Century Child acum.

~ by eindrake on 21 March 2012.

Leave a Reply

 
