Borcea – Pod de gheaţă (s119)

5:45 Sună alarma telefonului. Mă trezesc, opresc alarma, mă culc la loc. 5:47 Sună a doua alarmă a telefonului. Mă trezesc, o opresc şi înarmat cu incertitudine mă ridic din pat. Pândesc ziua aceasta de ceva timp prin intermediul site-urilor meteo, ar fi frumos să fie cum mi-au promis-o. Intru în bucătărie, pun laptele la fiert (e UHT dar sunt obişnuit să îl fierb oricum ar fi), caut ceva de mâncare, pun două plicuri de ciocolată caldă în lapte, amestec, torn totul în termos (să bem în cinstea primei sale utilizări) şi plec să mă îmbrac.

Pantaloni de casă … bine, de pijama. Tricou, maletă subţire pe gât, pulover gros de lână pe gât, pantaloni groşi, fes, fular, mănuşi cu degete tăiate (pentru a putea folosi camera cu degerături doar la degete), mănuşi normale şi cea mai groasă geacă pe care o am, două straturi, aceeaşi culoare ca rucsacul meu foto pregatit de seara trecută. Roşu, dacă e să ma pierd pe munte, măcar să fiu mai uşor de găsit. În ultimul moment mă izbeşte inspiraţia şi iau termometrul de cameră cu mine.

Afară frig. Orice urmă de somn mai zăcea în mine, dispare instant. Mă îndrept spre malul braţului Borcea. Cu vreo trei zile în urmă am văzut cum curgeau sloiuri pe el, insule de gheaţă cum nu am mai văzut de când eram un copil, mă aşteptam să găsesc nişte unghiuri interesante. Găsesc însă o Borce nemişcată. Reflexe albe, uneori uşor verzui, un adevărat pod de gheaţă care a încremenit peisajul. E ora 7 şi puţin iar eu sunt în extaz. În faţa mea este un peisaj de vis, sau poate mai de grabă de coşmar – un peisaj senzaţional. Sper numai să am inspiraţia să îl abordez aşa cum merită.

Ajuns înainte de răsărit, în spatele meu o lună foarte mare se pierde încet în spatele pomilor. Este însă prea întuneric şi neavând trepied, chiar şi la ISO 800 am poza uşor mişcată.Mai sus de atât nu îndrăznesc să urc. La 6 sau 7 metrii de mal, în mijlocul gheţurilor mă postez aşteptând răsăritul.

Photobucket

După 20 de minute sunt recompensat cu un cadru superb – soarele reflectându-se în luciul îngheţat al apei. În fundal nori frumoşi precum şi acel contrast natural / industrial ce mă atrage să fac poze în Călăraşi. Este ocazia ideală să-mi completez calendarul început in 2007 cu câteva poze de iarnă.

Photobucket

Curiozitatea mă îndeamnă să mă uit la termometru. Îl scot din rucsac, văd -6 grade. De-abia atât ? Mă aşteptam să fie mult mai frig. Dar aleg să îl ţin afară, în buzunarul lateral de plasă în care se pun sticlele iar câteva minute mai târziu văd -20. Aşa mai merge. Sunt încântat. Pe de o parte de peisaj, pe de cealaltă că Nikonul îmi funcţionează la temperaturi aşa scăzute, că nu mi se descarcă bateria prea rapid şi că geaca mea asortată îmi ţine destul de cald.

Photobucket

Pofitând de lumina caldă a răsăritului trag câteva cadre cu pontonul care mi-a început acest lung marş spre un calendar.

Photobucket Photobucket

Cu gândul la Megadeath – Rust in Peace, la Primal Fear – Nuclear Fire privesc un braţ al Dunării încremenit. Sloiuri sudate unele de celelalte, rafale de vânt ce răscolesc puţina zăpadă ce acoperă gheaţa. Aşa îmi închipuiesc că ar arăta iarna nucleară a romanelor cu Războiul Rece. Ruine, singurătate, frig, izolare.

Photobucket

Photobucket

Plec însă spre casă cu gânduri mai bune. Se pare că gheaţa este atât de tare încat maidanezii noştrii pot trece de pe un mal pe celălalt făra probleme. Să fi fost un copil nebun … şi cu vreo 20 de kile mai uşor, poate aş fi riscat o traversare. Dar singur fiind şi mare, m-am mulţumit doar să privesc în zare.

Photobucket

Îmi împachetez camera, deschid termosul în care aveam ciocolata caldă, mă pregătesc sufleteşte să beau un lichid călâi şi dulce şi îmi frig limba. Dupa două ore şi jumătate de stat în frig, în buzunarul exterior de plasă, nici măcar la adăpost în rucsac, ciocolata mea este fierbinte. Savurez o mică victorie a artei şi încăpăţânarii asupra vitregiei naturii. Termin paharul, pun termosul înapoi la locul lui şi mă îndrept spre casă.

~ by eindrake on 4 March 2012.

2 Responses to “Borcea – Pod de gheaţă (s119)”

  1. ce dor imi e de casa 🙂

  2. Tare Andreiu! Bravooooo! Nici nu ma asteptam sa fie altfel.Felicitari!

Leave a Reply

 
