“Infinite Ryvius (1999)”

Cu gandul la Planetes , la ora actuala cel mai bun anime sci-fi pe care l-am vazut (de fapt , unul dintre cele mai bune filme SF pe care le-am vazut) am inceput sa caut pe forumuri sugestii de anime-uri spatiale. Printre sugestiile repetate se numara Evangelion , Cowboy Bebop (pe care am incercat sa-l vad de vreo 2 ori dar de fiecare data ma luam cu altele) , Planetes (v-am zis) si Infinite Ryvius.

Desi parea sa aduca puternic cu Lord of the Flies , am zis sa-l incerc. Am pus pauza animeului la care ma uitam si l-am inceput pe acesta. A fost dragut pana la episodul 19 , destul de lejer de privit , un anime aproape tipic care e placut dar nu impresioneaza.  Incepand cu episodul 19 se transforma intr-o drama foarte buna, trista , profunda. Nu se ajunge la disperarea din ultimele episoade ale lui Wolf’s Rain dar e unul dintre anime-urile care te fac sa-ti para rau pentru personaje si toate cele prin care trec.

Mi-a placut ca se bazeaza foarte mult pe interactiunea dintre personaje , ca ia in calcul discriminarea , violenta gratuita , viciile. Mi-au placut personajele cum sunt construite. Sunt atat personaje flat si round , care se schimba si evolueaza sau care raman la fel. Ceea este destul de placut, m-am plictisit de personaje care pastreaza aceeasi mentalitate timp de 300 de episoade. Tradare , manipulare , dragoste , tot spectrul emotiilor se regaseste in interactiunile dintre cei 486 de supravietuitori. Regimul navei trece de la dictatura la anarhie si inapoi. E chiar mai placut sa observi interactiunile din interiorul navei decat acelea ale navei cu lumea exterioara.

Trebuie sa mentionez si soundtrack-ul. Wikipedia il caracterizeaza ca fiind a blend of western R&B/hip-hop music with J-pop vocals. Eu nu sunt in masura sa spun nimic altceva decat ca este unul dintre OSTurile pe care le voi downloada.

Enjoy.

~ by eindrake on 1 March 2011.

Leave a Reply

 
