“Inception (2010)”

Totul a inceput in sala de cinematograf. In timp ce asteptam sa inceapa filmul , printre trailerele prezentate era si cel la Inception. Doi oameni luptandu-se in cadere libera intr-un hol de hotel ce se rotea cu ei si-un sunet grav , profund , patrunzator. Un sunet (marca Hans Zimmer) care m-a convins sa-mi doresc sa vad filmul , indiferent de ce s-ar mai intampla. Trailerele care au urmat , n-au facut decat sa imi intareasca aceasta convingere.

Vineri am avut norocul sa-l vad. Nu numai ca a fost un film pe care n-am regretat ca am dat banii sa-l vad la cinema , dar a fost genul de film pentru care nu am regretat banii de suc si popcorn.

Actiunea este complexa , pe mai multe planuri simultan , cu linie temporala neliniara – genul de lucru care ma face sa zambesc ca o marmota. Personajele sunt bine conturate , likeable , Di Caprio chiar a reusit sa nu-mi mai fie antipatic (ajutat si de Shutter Island insa). Regia pur si simplu m-a incantat.

Bla bla bla. Prea suna a review profesional si nu vreau directia aceea.

In film este vorba despre furtul de idei , prin intermediul viselor. Mi s-a parut superba ideea de a modela visul constient , de a construi o lume intreaga. Posibilitati nemarginite decat de imaginatia ta. Si apoi interferenta subconstientului in acel vis. O dulce complexitate care sa-ti excite neuronii.

Am fost incantat de film. Il recomand oricui vrea sa vada un blockbuster , oricui vrea sa vada un film inteligent , oricui citeste aici.

~ by eindrake on 1 August 2010.

One Response to ““Inception (2010)””

  1. Din ciclul “cum sa copiem Eminescu si lipsa de imaginatie, hai sa mai bagam CGI ca prinde la hoarde” a aparut Inception. Dezamagitor. Dar ceva mai bun decat Avatar :)….hey look talking blue monkyes.
    As recomanda pentru tine Shutter Island, daca tot vorbim de “Leo” ( ca doar suntem preteni ).
    Si ceva revazut cu placere : Mala Education – Pedro Almodovar… 🙂

Leave a Reply

 
