Sonisphere – Impresii (day II)

De data aceasa , stiind ca nu va fi o intarziere de cateva ore pana la prima trupa din deschidere , am ales sa ajungem ceva mai devreme. Dupa cateva minute la o coada am intrat , ne-am inarmat cu 2 mici si-o bere si-am inceput sa luam pranzul. Numai bine ce-am terminat ca au urcat pe scena Vita de Vie.

Am citit multe impresii cum ca nu ar avea ce cauta pe o scena atat de importanta (doar veneau THE BIG FOUR). Nu sunt de acord – din cate am vazut pe la un concert si pe la altul , treaba unei trupe din deschidere e sa incalzeasca publicul , sa-l faca sa sara , sa tipe putin ca sa-si incalzeasca vocea , sa nu  avem parte numai de rockeri fumatori si ragusiti cand intra Anthrax pe scena.

Basul si cu toba mare au fost odata ceva. Poate ca trupa n-a mai scos nimic interesant de atunci , nu sunt la curent , insa din primele randuri am vazut zeci poate chiar sute de oameni din public dand din plete pe muzica lor si fredonand refrenul.

Au urmat Anthrax. Mi-a placut cum au cantat , in forta , energici , fun. Nu stiam multe melodii , din nou , s-a intamplat sa fie una dintre formatiile care nu m-au atras foarte mult si pe care am lasat-o sa ramana un gol in cultura mea muzicala. Singura melodie care mi-a rasunat in memorie a fost cea cu indienii , mai ales ca mi-a placut si recuzita lor. Si trecem mai departe pana cand nu-mi sar fanii in cap pentru ca nu-s destul de trv.

In continuare , Megadeth. I-am vazut in 2005 la Arene unde m-au dat pe spate , a fost unul dintre cele mai misto concerte la care am fost. Deci aveam mari asteptari din partea lor. Din pacate , la fel ca Paradise Lost cu o zi inainte , m-au cam dezamagit. In priml rand , iar am avut parte de o sonorizare slaba. Adaugati peste asta faptul ca pe Mustaine parea sa nu-l prea mai tina vocea (vedeti concertul din Bulgaria daca nu ma credeti).

Setlistul a fost insa foarte bine ales. A inceput cu Holly Wars , a continuat cu Hangar 18 , a fost Simphony of Destruction , a fost Skin of my teeth. A fost bine. Pacat insa de sonorizare.

Slayer ! Cand cineva canta la fel cum au cantat oamenii acestia , nu conteaza ca esti fan sau nu , ca le stii toata discografia pe de rost sau ca stii doar cateva melodii de-ale lor , in clipele cat dureaza concertul , vorba reclamei , inima ta bate rock. M-au dat pe spate cat de tare a putut sa fie recitalul lor. Spre deosebire de Anthrax pe care nu prea i-am ascultat dar mi s-au parut dragute melodiile lor ascultate inainte de concert , Slayer chiar nu ma atrageau de loc. Aveau cateva riffuri superbe dar atat , nu era de loc pe gustul meu muzica lor. In ciuda acestui lucru , mi-a placut concertul lor la nebunie.

A fost un public nebun. De unde am stat eu n-am simtit decat inertia maselor si n-am vazut decat crowd surferii cum trec pe deasupra mea. Cand am ajuns acasa si am vazut pe youtube ce a fost si cand am citit comentarii din mijlocul actiunii … wow. Un mosh-pit ma asteptam sa vad , insa wall of death chiar a fost ceva nou. Felicitari Slayer pentru ca ati reusit sa scoateti asta din publicul romanesc.

Seara a culminat cu Metallica. Yes ! Canta trupa de pe tricoul meu !!! Showul lor a fost unul dragut. Am avut o pozitie cu mult mai buna decat in 2008 – la 15 metrii de scena vs fundul stadionului. Impresia , aceeasi ca si in 2008 , au cantat bine , au cantat frumos dar n-am simtit ca fac show. 2-3 petarte inainte de One si trei flacari la Fuel. Haideti mai baieti , sunteti Metallica , cei mai mari , cei mai tari , doar atat ?

Recunosc , sunt putin prea influentat de show-ul pe care l-au facut Rammstein , si de cel pe care l-au facut AC/DC , si chiar de show-ul Maiden 2008 ca sa fiu lasat masca de atat de putin. Insa de cantat au cantat bine. Nici acum n-am avut parte de Saint Anger (si nici nu cred ca voi avea vre-o data). Lumea in jurul meu plangea dupa Unforgiven 3, dar nici acela n-a fost cantat. Macar ne-au delectat cu destul de multe piese vechi si-un cover Queen.

Si asta a fost ziua a II-a.

~ by eindrake on 11 July 2010.

Leave a Reply

 
