Sonisphere – Impresii (day I , part I)

Tocmai ce s-a terminat cel mai frumos festival de rock/metal la care am avut norocul sa merg pana acum. Nume mari , grele si sonore precum The Big 4 (Metallica , Slayer , Megadeth , Anthrax) , Rammstein , Manowar , Accept si Alice in Chains au incantat si asurzit publicul romanesc timp de trei zile. Multumita unui prieten care m-a batut la cap neincetat , mi-am luat abonament pe toate cele trei zile la Golden Circle si am avut norocul sa fac parte din acel public

In continuare nu va asteptati sa cititi o recenzie scrisa de un profesionist ci una scrisa de un fan. Ce am auzit , ce am vazut , ce am simtit , ce reprezinta unele dintre formatii pentru mine , ce replici nebune am auzit , ce faze am patit , asta veti gasi in continuare aici.

Day 1 – Ziua 1

Prima impresie despre organizare a fost una pozitiva. Am intrat repede si fara mai probleme la Romexpo si la fel de usor am ajuns in zona noastra. Drumul a fost cu atat mai frumos cu cat pe scena deja urcasera cei de la Orphaned Land. Recunosc , nu i-am ascultat de loc inainte de a-i vedea live , ii stiam doar dupa nume , insa mi-au lasat o impresie foarte placuta. Au cantat frumos , energic , pareau bucurosi sa deschida festivalul. Vocalul lor , Kobi Farhi a facut glume pe seama vestimentatiei sale “I’m not Jesus from Nazareth , I’m Kobi from Israel” , a incurajat publicul sa sara , sa se simta bine. A stiut sa deschida un festival. Un heavy metal cu influente arabice , interesant , cu siguranta de adaugat la lista de albume/formatii pe care vreau sa le ascult pe viitor.

Au urmat Paradise Lost. Urma sa fie a treia data cand ii vedeam live si asteptam cu destula nerabdare evenimentul avand in vedere ca sunt printre formatiile cu care am inceput sa ascult rock. Am inceput cu albumul Draconian Times pe care l-am ascultat de atunci de foarte multe ori (pana cand am pierdut caseta), am niste amintiri foarte frumoase ce s-au petrecut pe muzica acestui album (mai exact pe piesa Hallowed Land), mi-am facut cont pe forumul lor oficial inainte de concertul din 2005 de la arene ca sa-i rog sa imi cante Hallowed Land , i-am vazut in concertul mai devreme mentionat , mi-au cantat Hallowed Land, i-am revazut in 2008 la Romexpo (care a fost pana azi singurul concert la care am fost singur). Pe scut , Paradise Lost intra la capitolul formatii de suflet.

Am fost putin dezamagit de prestatie. Sonorizarea a lasat mult de dorit. Vocea lui Nick Holmes se auzea … nasol. A lipsit parca si basul acela dat putin prea in fata de la primul lor concert care pur si simplu m-a captivat. Si-au promovat noul album (pe care nu l-am ascultat cu atentie , dar hei , daca tot l-au cantat , pot prea bine sa-l ascult acum) dar au cantat si cateva din favoritele mele (As I Die , One Second) insa ceva cam prea putine. Si , cum a zis cineva de pe Metalfan , parca prea a lipsit True Belief. Oare daca tipam si eu alaturi de tipul de la 3 metrii de mine ar fi cantat-o ? Next time. Per total , as fi vrut ceva mai mult de la ei. Inclusiv mai mult timp !

A treia trupa care ne-a incantat auzul a fost Volbeat , care … ei bine care nu mi-a placut. Sareau baietii , cantau , agitau publicul pe langa mine , dar in afara de sigla lor care chiar m-a amuzat , nu m-au atras cu nimic. Sa nu intelegeti ca ar fi cantat prost baietii , departe de asa ceva , au cantat bine , au comunicat cu publicul , au facut show , dar pur si simplu nu m-a atras genul. Personal , as fi schimbat sonorizarea si timpul alocat lor cu Paradise Lost. Cei din jurul meu care topaiau , probabil ca nu. Trecem mai departe.

[end of day I , part I]

~ by eindrake on 28 June 2010.

Leave a Reply

 
