“Robin Hood (2010)”

Pentru versiunea pe scurt vezi TL ; DR de la finalul postului.

Pe net , parerile despre acest film sunt foarte impartite. Unora le-a placut mult , unora li s-a parut o tampenie iar motivul acestei schisme consider ca este faptul ca multi vor sa vada filmul cu Robin Hood si nu un film cu el si de aici incapabilitatea de a accepta si alta versiune a povestii.Eu am vrut sa vad un film cu Robin Hood si mi-a placut la nebunie , tin si acum minte ca am fost entuziasmat dupa ce am iesit din sala de cinema.

Ma hazardesc sa ghicesc ce parere vei avea despre film punandu-te sa analizezi urmatoarea propozitie. Cerul este roz . Daca raspunsul tau este Ba nu , cerul este albastru atunci sunt sanse foarte mari sa nu-ti placa filmul. Nu este un remake a celor vechi , nu-i un Prince of Thieves mai sangeros , nu e hotul pe care-l cunosti. Daca raspunsul tau este Da , cateodata. Da , la asfintit sau Arata-mi ca sa te cred. atunci cred ca-ti va placea. Nu este un documentar , nu are o acuratete istorica impecabila , este un film , este fictiune. Daca esti in stare sa intelegi acest concept (si daca nu te deranjeaza violenta grafica usoara) atunci recomand vizionarea.

Actiunea. E misto. Mi s-a parut bine dozata , echilibrul intre scenele de batalie , cele de petrecere si cele de meditatie[1] este bine facut. Nu am avut senzatia ca regizorul ma alearga de la un capat la celalalt al filmului dar nici senzatia ca stau la coada la gogosi asteptand punctul culminant.

Scenele de batalie sunt superb realizate. Au fost unu dintre motivele pentru care am dorit sa vad filmul si ma bucur ca Ridley Scott a reusit iar sa ma incante. De la actiunea generala pana la detalii (bucatarul care vine sa serveasca ratiile soldatilor) si coregrafia care nu m-a facut sa ma gandesc ca in Troia “Wow , kong fu” , batalii ca la carte. Scenele de petrecere mi-au placut ceva mai mult ca in alte filme , poate din cauza prezentarii anumitor detalii printr-o perdea mai subtire (cate femei sunt pe front ? dar acasa …). Cat despre scenele care te indeamna la meditatie , fiecare sa judece singur , pe mine una din ele m-a impresionat.

Decorurile mi-au placut. In calitate de expert in istoria medievala , arme , armuri si masini de lupta nu am vauzt nimic care sa para nelalocul lui , cu exceptia barcilor de debarcare. Poate pentru ca am vazut de prea multe ori Saving Private Ryan , poate pentru ca am jucat Medal of Honor : Allied Assault si m-am plimbat virtual pe Omaha Beach , dar prea tare mi-a adus aminte de debarcarea din Normandia scena aceea.

Cat despre actori si personaje , mi-au placut. Robin a fost ok , mai mult mi-a placut cel din 1991 din  filmul cu Kevin Costner (ca personaj , nu actor). Insa Marion mi-a placut la nebunie. Nu gasesc mental pe cineva mai potrivit pentru rolul ei decat Cate Blanchett care a facut un rol , pentru mine cel putin memorabil. Stiu , nu e un personaj dintr-o drama axata pe character development sau un bildungsroman , e dintr-un film de actiune , in care insa mi-a placut enorm.

O cronica la acest film consider ca nu ar fi completa (in conditiile publicului si anului 2010) fara o trimitere la King Arthur (2004). La fel ca filmul lui Antoine Fuqua , Robin Hood nu este o poveste clasica , un remake dupa filmele anterioare spus pe alt ton dintr-un unghi putin diferit. Este un film nou , o poveste noua , o viziune noua.

TL;DR : Daca vrei sa vezi un Robin Hood nou si nu doar o repovestire mai violenta a celor veci , daca esti in stare sa intelegi ca exista si o chestie numita originalitate atunci incearca filmul. E posibil sa-ti placa. Are actiune , are batalii , sabii si cutite , sange si lanturi. Are dragoste , trimiteri istorice , putina tradare si dragoste. Are ce-i trebuie.

8/10


[1] Scena cu plantarea semintelor la lumina lumii

~ by eindrake on 3 June 2010.

Leave a Reply

 
