Amintiri din sala de cinematograf / Don’t get your hopes up (sau Filme in 2010)

Part 1 : Amintiri din sala de cinematograf

Bucuresti , internet , cinemagia , mall-uri. Cateva din lucrurile care mi-au schimbat perspectiva asupra celei de-a saptea arte. Cinematograful nu l-am descoperit la Bucuresti , e un prieten vechi pe care-l stiu de mult. Intai la Giurgiu (unde-am locuit o vreme) unde am vazut Parasutistiii Mortiii (film la care niciodata nu eram in stare sa pun accentul unde trebuie sau macar sa inteleg unde trebuie pus) si filmuletul cu bebelusul pierdut prin New York (cred) , urmarit de 3 tantalai si imprietenit cu o gorila. Dar asta-i doar o amintire incetosata din frageda pruncie.

La Calarasi am prins gustul cu adevarat. Un cinematograf vai mama lui , cu scaune de lemn care din cand in cand mai si scartaiau cand te asezai , cu boxe in niste cutii mari de lemn gaurite (cel putin asa le percepeam eu) , cu sistem de incalzire defect/absent/nefolosit , cu sali mai mereu arhigoale. Obijnuiam sa ma duc sambata de dimineata. La 10 era primul film , la 9 jumate eram la casa de bilete , rugandu-ma , sperand si asteptand sa ne strangem 7 oameni sa poata da drumul la film. Fiind inghesuiala asa de mare , riscai sa nu vezi filmul daca nu se adunau destui. Ba chiar , odata un prieten a platit singur 4 bilete doar ca sa ruleze filmul. Iar alte dati , mai simplu , nu rula [1].

Acum e la moda sa iesi seara la cinema. Atunci era mai ieftin primul film. De la 12 era bilet intreg , la 10 era pret de student (elev pe vremea aia).

Si era frig. Doamne , era un frig de ingheta apa-n … si puteai sa faci prostii la copca. La cate filme nu am inghetat , cu pluoverul si geaca peste mine , infofolit ca o sarma’ , si inghetat ca .. vai de mine. Frigul din sala de cinema , e pentru mine-un amanunt definitoriu pentru experienta cinematografica a copilariei. Dar nici ca nu ne miscam[2]. Stoic ne faceam datoria de cinefili , induram and it was good.

Dar s-a inchis. O fi dat faliment poate. S-o fi transformat in bar (e o terasa la intrare). Cert este ca s-a dus. De ani de zile nu am mai vazut un afis de film in geam…Sa-i fie tencuiala usoara.

Part 2 : Don’t get your hopes up (sau Filme in 2010)

Apoi a venit internetul. Cu trailere mai bine structurate , mai usor de gasit , mai fakeuri , mai rickrolled[3], mai altfel. Asa am aflat de 300. Doamne cat a putut sa-mi placa trailerul de la film , si ideea (una dintre cele mai tari batalii din istorie[4]) , si melodia din trailer[5] si tot. M-am dus special la Bucuresti sa-l vad. Asta era film de vazut in cinema , nu cam , nu screener nu dvdrip la care nu-i merge sonoru. Si l-am vazut , si mi-a placut , si THIS IS SPARTA.

Si s-a schimbat felul in care vezi un film. Cand in trecut ma duceam la ce film avea afisul misto , sau la ce film vedeam prezentat intr-o emisiune de gen , acum am si imdb si cinemagia si vad trailere la tot ce misca. Si cand vezi un traileru cu luni (ocazional si cu ANI inainte sa apara filmul) iti faci sperante. Si speri , si speri ca o sa fie bun , si speri sa nu fie Uwe Boll regizor , si speri sa nu o dea in bara rau de tot si speri sa fie macar vizionabil … si speri.

Iar anul asta sper. Sper ca Iron Man 2 va fi misto. La primul am sperat doar sa nu fie-o porcarie cu super eroi si m-a surprins foarte placut. Asa-i cand faci lucrurile bine , lasi asteptari de la fel de bine. Sper sa nu distruga Clash of the Titans , pentru ca are un subiect prea misto si o melodie prea tare (desi din ce note are pe imdb … doua puncte paranteza deschisa [6]). Sper ca Avatar : The Last Airbender sa fie macar pe jumate la fel de misto ca animatia. Oh please , oh please , don’t fuck up Robin Hood !!! Centurion are un trailer MULT prea bestial , hai baietii ca de la Gladiator n-am mai vazut un film de razboi in Roma antica , iar ala nici macar nu-i film de razboi , asa ca sper sa nu-si bata joc de el , sper sa il faca misto. Sper ca Inception sa nu fie doar o chestie care suna bine si iese prost. Mai sper ca Green Zone sa fie pe masura asteptarilor. Inca mai sper.

Mai astept sa vad : Kick Ass (pentru ca e premiza faina) , Cop Out (pentru ca am ras cu lacrimi la trailer) ,  The Book of Eli (pentru ca l-au vazut colegii iar eu nu , insinct de turma FTW) , Edge of Darkness (pentru ca Mel Gibson arata bine suparat) , Prince of Persia: The Sands of Time (pentru ca-i prea misto sa dai timpul inapoi) , The Mechanic (pentru ca-mi place de Stratham) , Ironclad (pentru ca de-abia l-am descoperit si pare fain) , Shrek Forever After (because it’s green) , The Expendables (pentru ca , uneori , vrei doar sa vezi chestii explodand) , The A-Team (pentru ca , uneori , nu te-ai saturat de chestii explodand) , The Losers (pentru ca voi tot n-ati inteles ca-mi plac exploziile). Vor mai fi.

Am vazut (la cinema sau nu) : Alice in Wonderland (si chiar a fost ok , 7/10 la prima vizionare) , Remember Me (neasteptat de bun 9/10 [7]) , Shutter Island (bun , mi-a placut 8/10) , How to Train Your Dragon (Dreamworks , dar nu Shrek , 6/10) , Cirque du Freak: The Vampire’s Assistant (part of my spring , vampire , OMGTWILIGHT obsession , 6/10) , Legion (filmul asta l-am vazut doar pentru baba care se urca pe pereti[8] , 4/10) , Sherlock Holmes ( mi-a facut mare placere sa il vad , 9/10 , +1 ca-s subiectiv).

Despre note mai pe larg , intr-un topic separat. Heh , rimeaza.



[1] Star Wars VI : Intoarcerea lui Jedi – nu l-am vazut ca n-au fost oameni
[2] Fie ploaie , fie vant , cu moralul la pamant.
[3] Trailer 300 – da , stiu ca l-ai mai vazut , dar uita-te iar , iti spun eu , merita
[4] Thermopylae / Termopile – am fost un fan al istoriei antice iar capitolul acesta mi-a placut in mod special
[5] Nine Inch Nails – just like you imagined
[6] : (
[7] Nota nu reflecta cat de bun a fost filmul comparativ cu niste standarde … tipice,  ci cat de bun a fost in comparatie cu asteptarile mele. Din acest motiv un film care ma asteptam sa fie ok si a fost ok – Alice in Wonderland –  a primit 7 iar unul care ma asteptam sa fie o porcarie si m-a surprins – Remember Me a primit 9. Nu’s critic de film , sunt cinefil subiectiv.
[8] Trailer – 0:36

~ by eindrake on 7 April 2010.

2 Responses to “Amintiri din sala de cinematograf / Don’t get your hopes up (sau Filme in 2010)”

  1. si eu am amintiri cu sala din calarasi..am fost cu vecinul meu sa vedem Scream 3 si am avut surpriza sa fim singuri in sala…cu inca un tip…si credeam ca ala o sa ne macelareasca :-??

  2. Pacat, s-a inchis demult cinematograful. Cred ca ultimul film vazut acolo a fost undeva in liceu….prin 1993 🙂
    Acolo am vazut prima data Star Wars – A New Hope. Acolo m-am indragostit de filme. Acum ca citesc cuvintele tale, imi vin in minte toate momentele. Este pacat, nimeni pe aici, nu are curajul sa investeasca. Este o lipsa. Dar lasa, avem destule baruri/bodegi/cluburi :))

Leave a Reply

 
