Peisajele nu sunt artistice

Daca as primi cate un leu de fiecare data cand mi s-a spus asta … nu as fi un om bogat , dar as putea cu usurinta sa-mi iau o shaworma si doua beri. Nu pot sa afirm despre mine ca sunt un fotograf de peisaj pentru ca nu-s fotograf , in schimb , peste jumatate din galeria mea este formata din peisaje. Imi place sa le vad , imi place sa le fac si nu-mi place absolut de loc cand aud citatul din titlu. Nu pentru ca reprezinta o parere diferita de a mea , ci pentu ca reprezinta o parere de cele mai multe ori slab sau chiar de loc argumentata.

De ce ? intreb. Raspunsul este acelasi de fiecare data : E usor si nu-i artistic. Artistul nu contribuie cu nimic. Poate ordinea cuvintelor este putin diferita de la persoana la persoana , dar doua beri si o shaworma de oameni cu care am vorbit , au aceasta idee despre fotografia de peisaj.

Contraargument la “artistul nu contribuie cu nimic” aleg urmatoarea fotografie Tuesday Morning . Citez din descrierea pozei ” The shot was taken with the waves receding away from me, as I wanted the movement of the water around the rocks to create lines that would lead into the picture”. Asta denota ca a ales momentul cand sa faca poza cu un anumit scop , deci aportul artistului.

In continuare ma voi lega de lumina. La un portret , la fotografie de produs si la altele , fotograful controleaza mult mai bine lumina – flash aditional , blenda , lumini statice etc. Deci face mai mult decat un peisagist. Erm , nu chiar. Un peisagist nu controleaza lumina in mod direct. El doar o asteapta. Citeam mai de mult un interviu cu Bernardo Medina in care spunea ca atunci cand gaseste un subiect , prima zi il observa. Vede cand este lumina cea mai potrivita pentru ceea ce doreste el sa faca, atunci face poza.

Consider ca peisajul nu este despre control. Este despre  asteptare si cautare. Nu ai facut o poza cu ceata pentru ca ai avut norocul sa fie ceata , ai facut-o pentru ca in fiecare dimineatza te-ai uitat pe geam sa vezi cum e vremea , pregatit sa pleci atunci cand se indeplinesc conditiile pe care le asteptai.

[to be continued]

~ by eindrake on 28 March 2010.

Leave a Reply

 
